Friday 16 November 2012

Memoir bukan memoir

Prakata utk buku pekin ibrahim


Kauorg pernah ada kawan. Kalau tak ada kawan berkawanlah dengan dia ni..
Pekin Ibrahim
Seorang Kawan,Sahabat,dan segala gala tentang hubungan seorang kawan lelaki dengan lelaki.
Pekin,masa itu kami sama sama mengejar tempat dlm bidang hiburan ini.saya sebagai asst director kadang kadang sebagai Org tengah untuk deal dengan artis. Dan dia artis yang selalu senang untuk saya deal.(sebab kebanyakkan co yg saya pernah kerja nak bg harga murah.pekin ni jenis terima saja)
Dia pernah berlakon satu filem dgn gaji yg murah.dan bibirnya pecah sebab terhantuk d jenang pintu..emm pengorbanan dia buat saya fikir banyak kali?
Kami banyak kali berkerjasama ketika saya menjadi asst director.ketika bersama Kabir Bathia.bersama abg Haris Kadir.
Saya selalu fikir siapa saya nak kawan dengan org org glamer ni..
Tp dia tak pernah meletakkan benda itu sebagai satu isu.
Pernah dia bg saya keta evo dia suruh bawak awek..ha ha ha..saya bwk dua awek ha ha ha (dia tak tau)
Melihat dr tahun demi tahun yg berubah saya selalu menjadi tempat rujukan dia untuk bercerita dan menangis.. Ya dia suka menangis.(jiwang siot mamat ni)
Pernah satu ketika saya marah dgn keputusan dia utk tak berlakon drama.alasan dia nak jadi hero filem.dia kejar benda itu dgn sunguh sunguh.dia pergi belajar dgn Hingga ke indonesia.alhamdulilah berbaloi..
Silih berganti director.Dia selalu bgtau Filem apa yg dia d offer dan berapa harga diri dia yg diberi oleh production.hingga satu malam dia call saya menangis dlm phone.dia jadi main cast ( hero filem) katanya saya org pertama dia bgtau.saya terkejut alhamdulilah tercapai impian dia.dengan harga yg berbaloi..Bonuhan.
Oww dia tetiba gila teater dan muzik..sangat gila.. Belajar main seruling dgn abg Wan Hanifisu..ada showcase sendiri teater dan muzik.Taniah demo khelasss..
Pekin
Aku harap kau akan berjaya dan jadi legend itu impian dia ni.ingat dunia yg kita kejar tak akan kekal ada org baru yang lebih baik dr kita akan muncul.so bersiap sedia..
pekin aku harap satu hari aku akan direct kau..filem cinta aku tau kau jiwang kita berkongsi satu benda yg sama.. Iaitu Rasa.
Pekin jangan selalu bermain dengan hati bole bawak mati..

Hashim Rejab


No comments:

Post a Comment